Program realizowany w klasach 1 -3.

CEL GŁÓWNY

Umacnianie potencjału zdrowia dzieci poprzez zwiększenie poziomu aktywności fizycznej.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Poprawa sprawności krążeniowo – oddechowej poprzez zwiększenie poziomu wysiłków o umiarkowanej i średniej intensywności (wysiłek tlenowy) – redukcja ryzyka rozwoju chorób cywilizacyjnych.

Zwiększenie siły gorsetu mięśniowego służące kształtowaniu prawidłowej postawy ciała – redukcja ryzyka rozwoju chorób narządu ruchu.

Usprawnienie zmysłu kinestetycznego (propriocepcja) służąca poprawie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Poprawa zdolności motorycznych poprzez zwiększenie poziomu ćwiczeń ogólnousprawniających – kształtowanie możliwości ruchowych oraz redukcja ryzyka urazów.

Zwiększenie wiedzy dzieci na temat związku aktywności fizycznej ze zdrowiem – kształtowanie postawy osobistej odpowiedzialności za zdr

Projekt realizowany w klasach 1 -3.

Cel ogólny:

Propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.

Cele szczegółowe:

– tworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,

– wprowadzenie dzieci w świat sztuki,

– zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami,

– rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,

– rozwijanie postawy twórczej u dzieci,

– zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,

– kształtowanie orientacji przestrzennej,

– rozwijanie zainteresowań światem przyrody,

– doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych,

– wspomaganie rozwoju dzieci,

– odkrywanie dziecięcych talentów,

– rozwijanie wiary we własne możliwości,

– rozwijanie kreatywności krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.

 

Dzień Kropki – klasa druga i zadanie miesiąca IX:

 

Freblowskie przeplatanki – przeplatanka, nazywana również wyplatanką, to jedna z technik prac twórczych zaproponowanych przez Froebla. Aktywność polega na tworzeniu kompozycji z kolorowych pasków, które przeplatane są przez grubą podkładkę. Uczniowie klasy 2 samodzielnie wykonali pracę, przygotowując podkładkę i wycinając paski:

 

Drzewo życia inspirowane sztuką Gustava Klimta w wykonaniu drugoklasistów:

 

 

Innowacja realizowana w klasie II.

CELE OGÓLNY:

Kształtowanie i doskonalenie czytania w aspekcie technicznym oraz rozbudzenie zamiłowania do czytelnictwa.