Trwa rekrutacja na zajęcia dodatkowe dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Kaszubskich w Koleczkowie w ramach realizacji projektu
„Rozwój kompetencji kluczowych uczniów szkół podstawowych w Gminie Szemud”
Z dniem 31.01.2025 r. został wydłużony termin rekrutacji tj. do dnia 21.02.2025 r. uczestników projektu „Program rozwoju kompetencji kluczowych uczniów w Szkole Podstawowej im. Partyzantów Kaszubskich w Koleczkowie w Gminie Szemud”.
Dokumenty dotyczące projektu:
– regulamin rekrutacji dla ucznia i nauczyciela
– formularz rekrutacyjny do projektu dla ucznia
– formularz rekrutacyjny do projektu dla nauczyciela
– oświadczenie o rezygnacji z udziału w projekcie
– opis dostępności biura projektu
– opis dostępności miejsca realizacji projektu
Formularze rekrutacyjne do projektu dla ucznia i dla nauczyciela można składać w sekretariacie szkoły.
Zajęcia dodatkowe dla uczniów Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Kaszubskich w Koleczkowie w ramach realizacji projektu
„Wdrażanie edukacji włączającej w szkołach podstawowych w Gminie Szemud”
Adresatami projektu są uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, ich rodzice i nauczyciele. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego Pomorza EFS+, Działania nr 5.8. Edukacja ogólna i zawodowa w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027.
Program realizowany w klasach 1 -3.
CEL GŁÓWNY
Umacnianie potencjału zdrowia dzieci poprzez zwiększenie poziomu aktywności fizycznej.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Poprawa sprawności krążeniowo – oddechowej poprzez zwiększenie poziomu wysiłków o umiarkowanej i średniej intensywności (wysiłek tlenowy) – redukcja ryzyka rozwoju chorób cywilizacyjnych.
Zwiększenie siły gorsetu mięśniowego służące kształtowaniu prawidłowej postawy ciała – redukcja ryzyka rozwoju chorób narządu ruchu.
Usprawnienie zmysłu kinestetycznego (propriocepcja) służąca poprawie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Poprawa zdolności motorycznych poprzez zwiększenie poziomu ćwiczeń ogólnousprawniających – kształtowanie możliwości ruchowych oraz redukcja ryzyka urazów.
Zwiększenie wiedzy dzieci na temat związku aktywności fizycznej ze zdrowiem – kształtowanie postawy osobistej, odpowiedzialności za zdrowie.
Projekt realizowany w klasach 1 -3.
Cel ogólny:
Propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe:
– tworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,
– wprowadzenie dzieci w świat sztuki,
– zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami,
– rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
– rozwijanie postawy twórczej u dzieci,
– zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
– kształtowanie orientacji przestrzennej,
– rozwijanie zainteresowań światem przyrody,
– doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych,
– wspomaganie rozwoju dzieci,
– odkrywanie dziecięcych talentów,
– rozwijanie wiary we własne możliwości,
– rozwijanie kreatywności krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.
Freblowskie przeplatanki – przeplatanka, nazywana również wyplatanką, to jedna z technik prac twórczych zaproponowanych przez Froebla. Aktywność polega na tworzeniu kompozycji z kolorowych pasków, które przeplatane są przez grubą podkładkę. Uczniowie klasy 2 i 3 samodzielnie wykonali pracę, przygotowując podkładkę i wycinając paski:
Drzewo życia inspirowane sztuką Gustava Klimta w wykonaniu drugoklasistów:
Grzyby inspirowane sztuką japońskiej artystki Yayoi Kusama: