Kilka słów od Logopedy…

Nie warto odkładać zajęć z logopedą do czasu aż rozwój mowy zakończy się, a dziecko pójdzie do szkoły. Brak poszczególnych głosek lub ich deformacje mogą mieć wpływ nie tylko na samopoczucie dziecka lecz także na jego postępy w nauce.

Nad nieprawidłowościami należy pracować od momentu wystąpienia, aby zapobiec ich pogłębianiu się                i dalszym konsekwencjom! Warto korzystać z zajęć profilaktycznych,

a nasze przedszkole oferuje taką możliwość.

Oto proste zabawy logopedyczne, które można przeprowadzać samodzielnie z dzieckiem:

  • nabieranie powietrza nosem i wypuszczanie ustami,
  • dmuchanie na papierowe łódeczki znajdujące się w misce z wodą,
  • naśladowanie odgłosów zwierząt – kot mruczy „mmmm”, kot ziewa (naśladowanie), wąż syczy – „ssss”, pszczoła bzyczy „bzzz”, pociąg jedzie „fufufu”.
  • nauka unoszenia języka na górne zęby,
  • zlizywanie słodkiego kremu z podniebienia przy szeroko otwartych ustach,
  • winda – przy otwartych ustach poruszanie językiem raz do góry raz na dół,
  • zakładamy górną wargę na dolną i odwrotnie,
  • kląskanie językiem,
  • naśladowanie mlaskania,
  • masaż języka poprzez wysuwanie go przez lekko rozwarte zęby,
  • wysuwanie warg i układanie w ryjek,
  • cofanie w uśmiech,
  • wymawianie na przemian a-o,
  • wymawianie uuu a następnie iiii,
  • dmuchanie na piłkę pinpongową,
  • wysuwanie warg do przodu i krążenie kółeczek,
  • próba dotykania językiem nosa, brody, policzków,
  • dotykanie językiem raz dolnych, raz górnych zębów przy maksymalnie otworzonych ustach,
  • nadymanie policzków,
  • wciąganie policzków,
  • naprzemienne nadymanie i wciąganie policzków.

LOGOPEDA

EWA MARKOWSKA

Udostępnij

Udostępnij na Facebook