Żabki kontynuowały w dalszym ciągu udział w innowacji pedagogicznej _„Sensoryka dla Smyka”._ Dzieci wciąż z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach, dzięki którym mogły poznawać świat wszystkimi zmysłami. Zabawy sensoryczne nie tylko pobudzały wyobraźnię i ciekawość poznawczą, ale także wspierały rozwój motoryczny, emocjonalny i społeczny.
*Luty* – walentynkowe serca z buraczkoliny.
W lutym Żabki zrobiły masę buraczkolinę. Zanim jednak przystąpiły do jej wykonania, smakowały buraczki, a następnie wąchały aromatyczny olejek do ciast. Następnie z masy wykonały walentynkowe serca, które ozdobiły kolorowymi kryształkami według własnego pomysłu. Była to doskonała okazja do rozwijania precyzji ruchów, kreatywności oraz zmysłu dotyku, węchu oraz smaku.
*Marzec* – kolorowa piana i zabawa słuchowa.
W marcu dzieci stworzyły kolorową pianę z płynu do naczyń i wody, którą następnie, za pomocą słomek rozdmuchiwały i malowały rękoma na papierze. Zabawa ta dostarczała nie tylko wielu doznań dotykowych, ale też ćwiczyła koordynację wzrokowo-ruchową i oddechową. Kolejnym ćwiczeniem była zabawa słuchowa „Witaj wiosno”, podczas której wybrana Żabka odgadywało, kto wypowiedział hasło stojąc za jego plecami? Dzięki temu dzieci doskonaliły percepcję słuchową.
*Kwiecień* – masa porcelanowa i smakowe zgadywanki.
Natomiast w kwietniu Żabki przygotowały masę porcelanową, z której stworzyły wielkanocne jajka, które później zostały pomalowane farbą. To zadanie doskonliło zmysł dotyku. Kolejną atrakcją była zabawa „Rozpoznaj smak”. Dzieci próbowały napojów przez słomkę, napoje były zasłonięte, a zadaniem dzieci było odgadnięcie, czy smak jest słodki, kwaśny, słony czy gorzki. Ćwiczenie to pobudzało zmysł smaku.
*Maj* – pachnące kule, zapachowe memory oraz bąbelkowa ścieżka.
Jako pierwsze zadanie majowe Żabki wykonały zapachowe kule do kąpieli, które były niespodziankę z okazji Dnia Rodziny. Zadanie to pobudzało zmysł dotyku i węchu. Kolejną zabawą było zapachowe memory, dzieci miały za zadanie dopasować do siebie pary identycznych zapachów ukrytych w słoiczkach. Ostatnim zadaniem było pokonanie ścieżki sensorycznj wykonanej z folii bąbelkowej. Żabki chodziły, skakały i turlały się, rozwijając przy tym równowagę, koordynację ruchową i zmysł dotyku.
Realizacja innowacji pedagogicznej „Sensoryka dla Smyka” przynosiła Żabkom wiele radości, a jednocześnie stanowiła skuteczną formę wspierania ich wszechstronnego rozwoju.